4 Sağlıklı Ve Kolay Öğle Yemeği!

4 Sağlıklı Ve Kolay  Öğle Yemeği!

4 Sağlıklı Ve Kolay Öğle Yemeği!

5 SAĞLIKLI VE KOLAY ÖĞLE YEMEĞİ

Mayoların yerini süveterlerin ve deniz kaçamaklarının yerini ofis toplantılarının aldığı bu günlerde, uzun öğle yemeği sıralarından uzaklaşıp sağlıklı öğle yemeği paketleri hazırlama zamanı.

Tarif 1: Patlıcan/Labne/Acı Biber ve Domates

  1. Bir santimetrelik dairelere doğranmış 6 büyük patlıcan
  2. ¾ kap labne yoğurt
  3. Sevdiğiniz acı biberler
  4. 10 çeri domates
  5. Yarım kap zeytinyağı
  6. 2 dal kekik
  7. Mühürleme için üzüm çekirdeği yağı
  8. İstediğiniz kadar iri taneli tuz
  9. İstediğiniz kadar karabiber
  10. Süs için roka yaprakları
  11. Limon dilimi

Küçük bir sos tavasına, düşük ısıda domatesleri, zeytinyağını ve kekiği koyun. Domates kabukları hafifçe ayrılana kadar düşük ısıda yavaşça pişirin. Büyük bir sote tavasını orta-yüksek ısıya koyun ve tavayı hafifçe kaplayacak miktarda üzüm çekirdeği yağı ekleyin. Patlıcanları, her iki tarafı da kızarana kadar yaklaşık 5-7 dakika boyunca mühürleyin. İstediğiniz kadar tuz ve karabiber ekleyin. Servis tabağını bir labne tabakasıyla kaplayın. Patlıcanı üzerine koyun ve acı biber gezdirin. Kendi yağında pişmiş domatesi yerleştirin ve roka ve limon dilimiyle süsleyin.


Tarif 3: Salatalık/Turp/Avokado Salatası

  1. Tabak üzerine ince bir şekilde dilimlenmiş 1  salatalık
  2. Tabak üzerine ince bir şekilde dilimlenmiş 8 kırmızıturp
  3. 1 çorba kaşığı limon kabuğu rendesi
  4. 1 çorba kaşığı beyaz şarap sirkesi
  5. 1 çay kaşığı bal
  6. 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  7. 2 avokado
  8. 1 çorba kaşığı limon suyu
  9. Yarım tatlı kaşığı pul biber
  10. 1 çay kaşığı karabiber
  11. İstediğiniz kadar iri taneli tuz

Kabukları soyulmuş salatalık ve turpları limon kabuğu, sirke, bal ve zeytinyağı karışımına boşaltın. Tuz ile tatlandırın. Bir blender içerisinde avokadoyu limon suyuyla ezin ve dilediğiniz miktarda tuz ekleyin. Servis için, avokadoyu servis tabağınızın altına yayın, dilimli sebzeleri yerleştirin, üzerine pul biber ve karabiber gezdirin. Bir bonfile veya balık buğulamaya harika bir şekilde eşlik eder.

Tarif 4: Kremalı Mascarpone/İncir/Gülsuyu/Antepfıstığı

  1. 250 gram mascarpone peyniri
  2. 1/3 kap pudra şekeri
  3. 180 gram kaymak
  4. 1 1/2 çay kaşığı gül suyu
  5. ½ kap + 3 çorba kaşığı kabuksuz ve kavrulmuş antepfıstığı
  6. 1 veya 2 çay kaşığı su (gerektiği kadar)
  7. Az miktarda iri taneli tuz
  8. 6 taze incir
  9. 1 ½ çay kaşığı koyu bal

Paletli mikser içerisine mascarpone’yi koyun ve akıcı ve gevşek olana kadar çırpın. Mikserden çıkarın ve orta büyüklükte bir karıştırma kâsesine koyun. Kaymağı, pudra şekerini ve gülsuyunu mikser kabına koyun ve çırpma aparatıyla orta katılıkta olana kadar çırpın. Krema karışımını mascarpone içerisine ilave edin ve köpük karışımı bir doku elde edilene kadar karıştırın. Bir kap içerisine alın ve en az 2 saat, en fazla 2 gün soğutun. Antepfıstığının yarım kabına, karışacak kadar su ekleyin ve damak zevkinize uygun miktarda tuz ekleyin.

Geriye kalan 3 çorba kaşığı antepfıstığını büyük parçalarla doğrayın ve bir tarafa koyun. İncirleri, bozuk para kalınlığında ince parçalara dilimleyin. 

https://www.reebok.com.tr