Spora Bir Türlü Başlayamayanlar İçin 4 Kolaylaştırıcı Tüyo

Spora Bir Türlü Başlayamayanlar İçin 4 Kolaylaştırıcı Tüyo

Spora Bir Türlü Başlayamayanlar İçin 4 Kolaylaştırıcı Tüyo

Spora yeni başladığında, egzersiz her seferinde harika hissettiren ama başlayana kadar da uğraştıran bir şeye dönüşebiliyor. Giyinmek, hazırlanmak, harekete geçmek, zaman ayırmak, enerji ayırmak.. Hayatının rutini haline gelene kadar bunların hepsi mesai gibi görünebiliyor insana.

Neyse ki spor yapmaya motive olmanın kolay yolları da var. En başta müziğin çok etkili olduğunu biliyoruz. Duvarına asacağın ilham verici sözler de bir o kadar etkili olabiliyor. Kinesyoloji profesörü olan Deborah Feltz’in bilimsel araştırmalara dayalı motivasyon tavsiyeleri:

Katı kurallar yıkılmak içindir, esnek ol.

Fitness yolculuğunda disiplin önemli fakat kendine çok katı kurallar koymanın pek faydası yok. “Pazartesi başlamam lazım yoksa hiç başlayamam” gibi cümleler kullandığında aslında kendine başlamamak için fırsat yaratmış oluyorsun.

Katı olmak yerine esnek olmak, vazgeçme, başarısızlık gibi hisleri devre dışı bırakır. “Bir yürüyüşe çıkarak başlayayım” dersen, hangi gün olduğu fark etmez, yürüyüşe çıkarsın. Orada da “İyi geldi, bunu daha sık yapabilirim” deme ihtimalin yüksek.

Biraz rekabet harekete geçmenin en kolay yolu
Rekabetçi bir insan olmayabilirsin, yarışmaktan hoşlanmıyor da olabilirsin. Fakat hepimiz çocukken eve önce kim varacak, tabağını önce kim bitirecek diye yarıştık değil mi?

Dr. Feltz, spor yaparken senden birazcık daha iyi veya hızlı biriyle veya bir grupla birlikte olmanın motive edici olduğunu söylüyor. Spor yaptığın arkadaşınla kim daha fazla set yapacak, kim daha uzun süre devam edecek gibi tatlı yarışlara girebilirsin. Dostça bir rekabetin oyun oynamakla aynı şey olduğunu, yani eğlenceli bir yanı olduğunu fark edeceksin.

Vazgeçmene fırsat vermeyecek bir spor arkadaşı bul

Kimileri tek başına spor yapmayı sever ve disiplinini korur. Ancak tabii ki herkes için geçerli değil bu. Sürekli birlikte egzersiz yaptığın bir arkadaşın olursa, onu tek başına bırakmamak adına sen de motive olursun. Üstelik arkadaşlar iyi birer hatırlatıcı görevi de görür. Spor işi rutine bindiğinde unutma ve pas geçme eğilimi başlar.

O anda bir mesaj alırsın ve tek başına gelemeyeceğin kadar gaza gelirsin! Bir avantajı da mekan değişikliği. Fitwell’i TV’ye bağlayıp evin salonunu gym’e dönüştürebileceğini biliyorsun, böylece bir gün sen arkadaşını evine davet edersin, başka bir gün o seni. Ayrıca dışarıda yeni mekanlar seçmek gibi bir eğlenceniz de olur!

Görünüşünü düşünerek egzersiz yapmayı bırak

Amerikalı ünlü fitness koçu Dina Mitrea, “Fiziksel görünümüm için çalışmayı bıraktığım an çok daha motive oldum” diyor. “Egzersizi tamamen görüntü için yaptığında ve beklentilerine hemen ulaşamadığında kolayca bırakıyorsun.

” Bizim de sıkça hatırlattığımız bir öneri burada yine dile getiriliyor: Büyük ve heybetli hedeflere odaklanmak yerine mikro hedefler koy kendine. 6-pack karın kasları yerine vücut ağırlığının %5'inden kurtulmayı veya koşmaya ilgin varsa hiç durmadan 1 km koşmayı hedefleyebilirsin örneğin. Unutma hedefinin ne olduğu değil, başarıp başarmadığın önemlidir.

www.fitwell.com.tr