Yağ Oranını Düşürmek İçin Ne Yapmalıyız?

Yağ Oranını Düşürmek İçin Ne Yapmalıyız?

Yağ Oranını Düşürmek İçin Ne Yapmalıyız?

Vücudunuzdaki yağ oranı yüksekse, yazımızdaki bazı egzersizler ve beslenme önerileriyle yağ ve kas oranını dengeleyebilirsiniz.

Spor yaparken verdiğimiz kilolarımızın %84'ü karbondioksit olarak havaya karışıyor, geriye kalan ise su olarak vücuttan atılıyor.

Ne kadar çok nefes alıp verişimiz artar ise o kadar çok kilo kaybetmeye başlıyoruz. Kardiyo çalışması da kalp atışını ve nefes alıp vermeyi arttırdığından dolayı etkili bir yağ kaybı sağlayabilir eğer aşırıya kaçmaz isek...

Yağ Oranını Düşürmek için Yapılması Gerekenler:

Kardiyo Çalışması:

Aşırıya kaçmamak (kas kaybı yaşamadan) koşulu ile kardiyo çalışması yağ yakmada oldukça etkilidir. Yani bunun normal çalışma süresi ne kadardır diye soracak olursanız haftada 2-3 gün min. 30 dakika max. 60 dakika şeklinde düşünebiliriz. Yağ oranını düşürmek için yapacağın kardiyo antremanlarında egzersiz rutinini değiştirmek ise yağ yakımının daha fazla olmasını sağlar. Normal kardiyo çalışmalarını süresi daha az ama şiddeti daha fazla olan HIIT antremanları ile dönüşümlü olarak yapabilirsiniz. Bu tarz çalışmalara vücudumuzun egzersize alışmasına engel olacaktır ve daha iyi sonuç almamızı sağlayacaktır.

Ağırlık Çalışmak:

Ağırlık çalışarak kas kütleni koruyup artırabileceksin. Kas kütlenin fazla olması ise sürekli bir enerji ihtiyacı doğuracağından metabolizma hızlanacak ve yağ yakımı da artacaktır.

Uyku Düzeni:

Vücudun dinlenmesi, onarımı ve hücrelerin yenilenmesi için uyku düzeni en önemli faktörlerden bir tanesi.

Beslenme Düzeni:

Vücudun ihtiyacı kadar olan gerekli protein ve karbonhidratlar ile beslenmek. Paketli, hazır gıdalardan uzak durmamız gerekiyor.

Düzenlilik:

En önemli hususlardan bir diğeri düzenlilik maddesidir. Kazandığımız ve hayatımıza soktuğumuz bu alışkanlıkları düzenli olarak uygulamamız gerekiyor.