Yoga ve Meditasyonun Faydaları Nelerdir?

Yoga ve Meditasyonun Faydaları Nelerdir?

Yoga ve Meditasyonun Faydaları Nelerdir?

Yoga son zamanlar ülkemizde her yaştan insan tarafından büyük ilgi görüyor. Bir beden eğitimi olan yoganın kalp sağlığından zihin sağlığına, sindirim sisteminden stresi yenmeye kadar pek çok yararı var.

Yoga ise beden aracılığıyla, zihni kontrol etme sanatıdır. Kelime olarak Birleşmek anlamına gelen Yoga, kişiyi zihinsel, ruhsal, fiziksel ve duygusal olan ile birleştirir. Dünyevi olan ile, Tanrısal olan arasında dengeleyici bir yöntem sunar. Dünya Sağlık Örgütü (WHO) “Sağlık, fiziksel, mental, sosyal ve ruhsal açıdan iyi olmaktır” diyerek sağlığın genel tanımını yapar ve Yoga’nın stresle baş etmekte ve dolayısı ile hastalıkların önlenmesinde başarılı olduğu yönünde raporu bulunmaktadır.

Yoga her yaştan herkes için uygundur.Fiziksel ya da duygusal durumu ne olursa olsun Yoga’nın kişiyi içinde bulunduğu durum ile uyum içinde yaşamayı öğreten yöntemleri vardır. Elbette her durumda uzman bir eğitmen gözetiminde uygulanması gerekir. Yoga ve meditasyon birbirini tamamlayan sistemlerdir. Biri doğru olarak uygulandığında diğeri zaten işin içindedir. Yoga ve meditasyon kişiye yaşamsal farkındalık kazandırır. Zihnini ve zihninden gelen düşüncelerin, duyguların farkında olmasını ve hangi tepkiyi neden verdiğini bilmesine yardım eder. İçsel huzurunu, dengesini, ve varlığının önemini fark etmesini sağlar.

Yoga ve Meditasyon Aynı Şeyler Midir? Arasında Nasıl Bir Fark Vardır?

Yoga meditasyonu da içine alan bir sistem, bir yaşam biçimi. Günümüzde yoga deyince sadece fiziksel duruşlar algılansa da işin aslı öyle değil. Meditasyon, bir Ol’ma hali. Her ne yaparsanız yapın, yaptığınız işle bütünleşmiş haldeyseniz zaten o bir meditasyondur. Koşarken, yürürken, domates doğrarken, yazarken…Ne yaparsan yap, anda ve yapılan yerdeysen, yani zihnin alıp başını başka diyarlara gitmediyse, meditasyon yapıyorsundur. Tabi ki özel ve farklı meditasyon teknikleri var. İnternet üzerinden istediğiniz meditasyon yöntemine ulaşmak artık çok kolay.

Meditasyonda aslolan zihni sakinleştirmek. Bunu da zihni susturmaya zorlayarak değil, ses, nefes, obje, imge gibi desteklerle zihni tek bir noktaya odaklayarak yapıyoruz. 20 dakikalık bir meditasyonun 3-4 saatlik uykuya eşdeğer dinlenme sağladığı ve beynin beta dalgalarında güçlü bir değişim yarattığı bilimsel çalışmalarla da kanıtlanmıştır.