Yüzmenin Etkileri

Yüzmenin Etkileri

Yüzmenin Etkileri

Yüzmenin Solunum Sistemlerine Olan Etkiler

iDüzenli ve sürekli olarak yapıldığı takdirde yüzmenin kalori yakımı üzerinde büyük etkileri görülmektedir. Aşırı kilosu olanlar, hamileler ve sıkılaşmak isteyen kişiler belirli periyotlarda yüzerek ideal kilolarına kavuşabilirler. Ancak yüzme, kilo vermek amaçlı tercih ediliyorsa vücudun tüm kaslarını çalıştıran özel yüzme tekniklerini uygulamak gerekir.Örnek vermek gerekirse; turlar atarak yüzmek, kilo vermek için kullanılabilecek başlıca teknikler arasındadır. Turlar ile yüzmeniz vücudunuzun daha fazla efor harcamasına ve dolayısıyla daha fazla yağ yakmanıza destek olur. Yüzerek zayıflamak için aerobik ek dersler alınabilir. Alacağınız dersler, vücudunuzun bölgesel yağlanma sorunu yaşayan kısımlarına yoğunlaşmaya ve etkili bir şekilde kilo vermeye yardımcı olacaktır. Aerobik hareket çatısı altında, havuz aletlerinden yararlanılarak kas yapımı hızlandırılabilir.

Yüzerek Zayıflamak İsteyenlerin Dikkat Etmesi Gereken Konular

Yüzerek kilo vermek amaçlanıyorsa yemek konusunda da dikkatli olmak gerekir. Çünkü yüzme sırasında vücut harcadığı kaloriyi kazanabilmek için daha çabuk acıkacaktır. Dolayısıyla sudan çıktıktan sonra yemek yemeniz veya çeşitli abur cubur tarzındaki besinlerle midenizi doldurmanız, aksine kilo almanıza sebebiyet verecektir. O nedenle sudan çıktıktan sonra yemek saatinize kadar bir meyve veya salata ile açlığınızı bastırabilirsiniz.